Engeland | Schotland | |
![]() | ![]() | ![]() |
Dag 2
Slapen op zo’n boot is geen succes, de airco blaast op volle toeren en de motoren stampen onder ons. De zee is ruw, soms heb ik het gevoel alsof we over een verkeersdrempel varen en dat ik langzaam mijn bed uit glij. Vroeg gaan we naar het ontbijt maar meer mensen hebben hetzelfde idee. En zowaar we staan om 10u. lokale tijd in Newcastle aan land.
We rijden met zijn 4en met 3 motoren. Gisteravond kwamen we nog twee nieuwkomers van de Midweektoer tegen en besluiten om samen verder te reizen. Het is wel wennen voor Gerard want hij is in de minderheid met zijn Jap deze week en dan bedoel ik niet alleen het groepje waarin we rijden. Je kunt bijna zeggen dat het een BMW GS dealer reis is in plaats van de KNMV Midweektoer.
We rijden via Jedburgh naar Edinburgh, de M8 op richting Glasgow over kleine binnenweggetjes naar Crossford, Blairingone, Auchterarder en Kingussie naar het hotel in Aviemore. Vooral op het platteland zie de traditionele Engelse huizen van grauw bruin steen. Veelal voorzien van kleine dakkapellen, erkers en aanbouwtjes en niet te vergeten veel lange hoge schoorstenen. Een beetje huis heeft al gauw 10 rookkanalen. Typerend zijn de stenen muurtjes als afscheiding van de stukken land.
Het landschap is voor en na Edinburgh wisselend glooiend. Later gaat het over in bergachtig met heidevelden. Als je het landschap vergelijkt met het zuiden van Dutsland dan zijn hier meer loofbomen als naaldbomen. Aan de schapen kan je zien dat het koud is, ze hebben we winterjas nog aan. Het is hooguit 15 C vandaag, we hebben onder weg bij het tanken en koffie drinken al warmere handschoenen gepakt. Onze reisgenoten besluiten nog niet te tanken, ze gaan er vanuit dat er nog wel een tankstation komt, ze kunnen op het moment van tanken nog 184 km rijden dus dat moet kunnen, tenminste dat denken ze. Zoveel te noordelijker we komen hoe dunner bevolkt het wordt we komen dan ook geen tankstations meer tegen. Onze reisgenoten krijgen het benauwd. Dan de GPS maar laten zoeken, die geeft aan dat er op een paar km een tankstation is. Helaas er staan alleen nog wat verroeste pompen en thats it. De tank geeft inmiddels aan dat er nog 10 km gereden kan worden en dan is het op. Een paar boeren weten te vertellen dat het only a few miles is voor we een tankstation vinden. Op het moment van tanken kunnen ze nog 1 km verder, er gaat 18,6 liter in de tank. En dan te bedenken dat de tankinhoud 19 liter is.
Moraal van dit verhaal? Heb je je tank half leeg in Schotland en je ziet een tankstation? Tanken!
Op naar de whiskey !!
Hallo luitjes,
Elly tipte me dat ze op jullie site zat te lezen na het bladeren door de oude favorietenlijst (i.v.m. de Ruslandtrip). Dus ook even kijken, leuk verslag.
Alleen, hoe “herkent” jullie site mij nu zo meteen, is dat via een soort ip adresherkenning en/of cookie ? of op wat voor manier werkt dat ?
We zijn ondertussen nog steeds “On The Road”, Club Hemelvaartsdagweekend naar Sauerland er net op zitten. Zijn nu druk met de Avond4daagse(s) aan ’t rijden.
Vanavond Steenderen – Kranenburg.
Nog een prettige voortzetting v.d. trip toegewenst!
En mogelijk tot ziens op de FIM rally.
Henk